Barbie Sprint Horse (1993) - pierwszy chodzący koń, który kiedyś przeszedł koło mojego nosa

 W dzieciństwie prosiłam dziadka, by kupił mi tego konia, gdy pytał co chciałabym od niego dostać. Mieszkał wtedy w Stanach Zjednoczonych i akurat wybierał się w odwiedziny do Polski. Przywiózł go i nawet mogłam chwilę potrzymać go w ręku, jednak oddał go mojej młodszej siostrze ciotecznej. Mój zawód był ogromny, bo była to rzecz o której marzyłam, a moja siostra nie była zbytnio zainteresowana tą zabawką. Do dziadka nie trafiały żadne moje argumenty. Koń, o którym wspominam, był w wersji USA - nazywał się High Stepper i różnił się nieco od wersji dostępnej w Europie, którą opisuję w tym poście


Niedawno, robiąc porządki, znalazłam nawet wyrwaną z Barbie Journal stronę z tym konikiem, u góry było dopisane przeze mnie imię, jakie wtedy nadałam tej klaczy - Queen.


Po tym jak kupiłam Blizzardę, osoba od której ją kupiłam, wystawiła na ebay europejską wersję pierwszego samodzielnie chodzącego konia dla Barbie - konia, który w 1995 roku przeszedł mi koło nosa. Koń wystawiony na ebay był w idealnym stanie, brakowało mu szczotki, spinek i wstążek. Była to aukcja z licytacją, którą obserwowałam. Ostatniego dnia, tuż przed końcem aukcji, coś we mnie pękło i postanowiłam dołączyć do licytacji - cena była również atrakcyjna. I tak 23.05.2021r. wygrałam aukcję. Poniżej moja Queenie na aukcji:



Dobrze widoczny włącznik zintegrowany z ogonem

Koń zasilany jest starszego typu bateriami - R14 - C

Przybyła do mnie z Niemiec, w dniu Dziecka, 1.06.2021 r. Po rozpakowaniu przeszła delikatne odświeżenie - przetarcie nawilżonymi chusteczkami. Jej czaprak został uprany i umyte zostały ogłowie, wodze i siodło.





Queenie jest wersją europejską pierwszego samobieżnego konia Barbie. Jego nazwa to Sprint. Na zdjęciach powyżej i poniżej widać kilka cech, którymi różni się od wersji USA, nazwanej High Stepper. Sprint ma inne siodło - High Stepper nie miał pasów podtrzymujących lalkę, jego siodło było podobne bardziej do pierwszej wersji chodzącego Tawny (czyli siodła, które miała na sobie moja Elza w chwili zakupu). Kolejnymi cechami charakterystycznymi dla Sprinta są - brak włącznika między przednimi nogami, dzielona obudowa ramienia, brak widocznych śrubek w stawach.


Quennie dostała ode mnie spinki z gwiazdkami i wstążeczkami


Kolejną różnicą między High Stepperem a Sprintem jest odmiana na głowie. U Sprinta kończy się na wysokości dolnych kącików oczu i jest cieniowana. High Stepper ma dużą latarnię zachodzącą na czoło o wyraźnej linii, bez cieniowania.






Sprint, jak widać na przykładzie Queenie, ma korpus nieodbiegający odcieniem od szyi i nóg. High Stepper miał korpus delikatnie jaśniejszy i bardziej błyszczący od reszty ciała.

Koń ten pojawił się w sprzedaży w 1993/1994 roku. W Journalach Barbie występował jako koń należący do Camp Barbie. Natomiast jego jeansowy czaprak nawiązuje do występującej wyłącznie w USA Barbie Denim and Ruffles, która w 1994 roku była sprzedawana w zestawie z koniem. Na opakowaniu Sprinta/High Steppera nie było żadnej z wymienionych wcześniej lalek.



Nie posiadam opakowania - zdjęcia znalezione na ebay.

Poniżej kilka zdjęć z innymi końmi z mojego stada w ogrodzie.

Sunny i Quennie

Elza i Queenie



Elza i Queeniepodobne pod względem umaszczenia, z tym, że Elza jest jaśniejsza i jej kopyta są brązowe. Obie mają też brązowe malowanie oczu.


I mała przebieranka na koniec - Queenie świetnie wygląda w brązowej uprzęży od Farbena i z siodłem od pierwszego Tawny

A tak Queenie spaceruje:


W prawdzie reklama dotyczy High Steppera, ale są one bardzo podobne.


EDIT 25-11-2023

Przeglądając YT natknęłam się pierwszy raz na reklamę Sprinta, choć koń w niej występujący to ten sam High Stepper z reklamy powyżej - spójrzcie jak można ładnie zmanipulować widzów.


Już na miniaturce widać manipulację - jedna dziewczynka trzyma konia między przednimi nogami - gdzie jest włącznik High Steppera, a druga unosi ogon, który widać, że nie jest osadzony we włączniku. Sprint porusza przednimi nogami w inny sposób niż High Stepper - co też wyraźnie odróżnia te modele. W reklamie udało się zasłonić grzywą włącznik między nogami, ale śrubki w stawach przednich nóg są wyraźnie widoczne.


Komentarze