Star Stepper - koń All American Barbie (1991) - Cripple Star


All American Barbie Star Stepper pojawił się, podobnie jak Ski Fun Blizzard, w 1991 roku. Produkowany był tylko w USA. Niestety, nie wiem czy był dostępny w Europie, nie jestem w stanie tego zweryfikować. 

Jest to kolejny koń, który trafił do mnie przez przypadek. Nie sądziłam, że znajdzie się on w moim zasięgu. A jednak, pojawił się w ogłoszeniach, przyjechał do mnie z Rzeszowa, dzień po zestawie Ski Fun. Miał złamaną przednią nogę i oderwane jedno strzemiono - zauważam, że ta ostatnia jest dość typową usterką. Na szczęście oba te ubytki były w zestawie. Konik dostał tymczasowe imię - Kaleka - które zdecydowanie lepiej brzmi w wersji angielskiej - Cripple.




Miał bardzo brudną grzywę, częściowo splątaną i (najprawdopodobniej na skutek agresywnego rozczesywania) nieco przykrótką od strony łba. Reszta włosów z grzywy i ogon były zaplecione w warkocze.



Cripple miał kompletne wyposażenie. Po pierwszej sesji zabrałam się za jego rozbieranie, najpierw z siodła i uprzęży.



Na głowie między uszami znajdowała się solidna warstwa kurzu. Następnie delikatnie zaczęłam rozplatać warkocze i zdejmować z nich ozdoby.



Aż w końcu całe jego wyposażenie znalazło się na szafce obok niego.


A następnie w misce z wodą i proszkiem do prania.


A za wyposażeniem do kolejnej miski trafił sam Cripple.



Woda po jego kąpieli świadczyła o tym, że naprawdę potrzebował solidnego mycia. I w końcu jego włosy zrobiły się złotożółte


Wszystkie materiałowe części jego ubioru także przejrzały. Jak widać gwiazdki na materiale nie przetrwały próby czasu i początkowo byłam pewna, że już nie wrócą.



Zrezygnowałam z prania złotych wstążek, gdyż miałam już doświadczenie ze znikającym złotym kolorem na ubraniach Barbie. Przetarłam je na sucho z kurzu.


I kolejny pracochłonny etap - rozczesywanie warkoczy i splątanych włosów.


I efekt tej pracy:



Star załapał się na sesję ze Snowy'm w ogrodzie.







Nadszedł czas operacji złamanej nogi. Udało się za pierwszym razem, biedaczek znów stał się kompletny. Naprawa strzemiona także się udała.



Okazało się też, że mam w domu złotą farbę. Postanowiłam spróbować przywrócić gwiazdki na jego ubranku. Ta próba także była udana. Więc cierpliwie, gwiazdka po gwiazdce - przywracałam im złoty blask.




Pierwszy raz postanowiłam założyć koniowi papiloty i zakręcić mu włosy.


Następnego dnia po zdjęciu papilotów miał przepiękne fale.


Po rozczesaniu i zapleceniu warkoczy, niestety fale praktycznie znikły.


Wyposażenie Star Stepper'a:
    - siodło w typie angielskim - jasno brązowe
    - ogłowie i dwuczęściowe wodze - jasno brązowe
    - czaprak (w typie kropierza)
    - ocieplacze na nogi
    - 4 rozety i 4 medaliony do ozdoby włosów
    - 4 złote wstążki do włosów
    - medalion na czaprak
    - 4 podkowy




Reklama:




Komentarze