Terenia - Teresa Cali Girl Surfer (2004)

 Jak już pisałam, w czasach mojego dzieciństwa, dostać lalkę Barbie to była wielka rzecz. Lalki były głównie blondynkami. Gdy zaczęłam powiększać moją kolekcję koni, pojawiły się też nowe lalki i oczywiście moją uwagę zaczęły przyciągać te o ciemnych włosach. I tak pewnego dnia wpadła mi w oko Tereska z serii Cali Girl Surfer.

Cali Girl Surfer Teresa i koń Barbie Sprint
Terenia i Quennie



Terenię wyhaczyłam w ogłoszeniu z dwoma innymi Cali Girl, jak dobrze
pamiętam to były plażowe - Barbie i Teresa z 2003 roku. Na początku myślałam, że cena w ogłoszeniu dotyczy kompletu lalek, okazało się, że sprzedający miał na myśli cenę
Cali Girl Surfer Teresa
fot. Mattel
za jedną
. Terenia tak bardzo wpadła mi w oko, że postanowiłam ją przygarnąć. 

 


Tereska ta pochodzi prawdopodobnie z 2004 roku, z linii Cali Girl Surfer. Lalki miały na wyposażeniu deskę surfingową, okulary przeciwsłoneczne i butelkę z olejkiem do opalania. Jak chyba wszystkie Cali Girl były pachnące


Cali Girl Surfer Teresa
fot. znaleziona w necie





Oczywiście moja Terenia trafiła do mnie bez pudełka, akcesoriów, a nawet ubrania. Tego ostatniego to nawet mi szkoda, bo całkiem ładne było. Może kiedyś uda się gdzieś upolować - nigdy nic nie wiadomo.

Przybyła do mnie w połowie czerwca 2021 roku. Wyglądała całkiem znośnie. Nie wiem czy była zabawką, czy tylko ozdobą - włosy miała w idealnej kondycji, ciałko również, pomijając kilka zmywalnych plamek na nogach.

Cali Girl Surfer Teresa

Cali Girl Surfer Teresa

My Scene Jamin in Jamaica Barbie
fot. znaleziona w necie


Miała na sobie bardzo ładny kostium plażowy, który okazał się być częścią garderoby lalki Barbie My Scene z serii Jamin in Jamaica. Sama bym na to nie wpadła, bo nie jestem fanką My Scene, choć
muszę przyznać, że ich garderoba jest bardzo ciekawa, w przeciwieństwie do samych lalek. Wskazówkę podsunęła mi użytkowniczka Flickr'a - i chwała jej za pomoc, bo naprawdę męczyła mnie ta zagadka.

Zachowało się też oryginalne uczesanie, pomimo że jedna z gumek się rozleciała.

Cali Girl Surfer Teresa

Cali Girl Surfer Teresa

Lalka zaraz po oględzinach i pierwszej sesji - out of the box - trafiła do kąpieli.

Cali Girl Surfer Teresa

Po kąpieli Tereska dostała nowe, cieplejsze ubranie - uszyte ręcznie przeze mnie. Odtworzyłam też jej warkoczyk i związałam nowymi gumkami.

Cali Girl Surfer Teresa

Cali Girl Surfer Teresa

Cali Girl Surfer Teresa

I tak dołączyła do mojej lalkowej ekipy. Jeśli chodzi o konie - przypadła jej mobilna Queenie.

Lalki, psy i konie Barbie

Lalki, konie i psy Barbie

Lalki Barbie

Zimą wzięła udział w projekcie Zimowych koni świątecznych 2021, przypadł jej kolor czerwony i Ryszard.

Lalki i konie Barbie w ręcznie szytych strojach

Lalki i konie Barbie w ręcznie szytych strojach

Lalki Barbie w ręcznie szytych strojach

Później dostała domowy ciepły dresik i T-shirt z nadrukiem - oczywiście ubrania wykonałam własnoręcznie.

Cali Girl Surfer Teresa

Cali Girl Surfer Teresa

Hiszpańska Barbie 1983
fot. poglądowa znaleziona w necie
 Postać Teresy pojawiła się w 1988 roku, debiutowała jako California Dream Teresa
Pierwsza Tereska w historii
fot. poglądowa znaleziona w necie
 (swoją drogą - prawie jak Cali Girl) i nie przypominała z twarzy mojej Tereni.
Jest ona jedną z najlepszych przyjaciółek Barbie, dokładnie to trzecią - pierwszą jest Midge, drugą ciemnoskóra Christy.

Tereska ma na nazwisko Riviera i pochodzi z Hiszpanii. Pierwotnie jej twarz była wzorowana na Hiszpańskiej Barbie z 1983 roku

Podobno jest świetną kucharką, a najbardziej lubi piec muffinki. Ja też dobrze czuję się w kuchni i najlepiej w kwestii ciast, ale muffinki wydają mi się zbyt pracochłonne. Ma też ogromne serce dla zwierzaków, ratuje bezdomne znajdy. W mojej ekipie nie dorobiła się jeszcze własnego psiaka, ale chyba mam już plan na jej czworonożnego towarzysza - więc za jakiś czas z pewnością to się zmieni.

Lubi plotkarskie brukowce z nowinkami z życia celebrytów. Kocha też pchle targi i ciuchy w stylu vintage. Zatem mojego projektu zimowy kożuszek musiał jej przypaść do gustu.

Moja Terenia ma głowę sygnowaną na 1990 rok.

I przy tej okazji powtórzę kolejny raz - data sygnowania na lalce, koniu, psie czy innej zabawce Mattel nie oznacza, że ta rzecz pochodzi z tego roku! To jest data wypuszczenia danego moldu na rynek! Czyli data, gdy pierwsza zabawka w tym kształcie pojawiła się w handlu. Nie wiem jak ludzie mogą być tak tempi, że opisują lalki z lat 90, dobrze wiedząc że wtedy były w sprzedaży i modzie, jako pochodzące z lat 60 - bo tak jest napisane na lalce... brak mi słów.

Cali Girl Surfer Teresa

Ciałko ma sygnowanie z 1999 roku i jak widać wykonane było w Chinach.

Cali Girl Surfer Teresa


Tereska ma dużo wdzięku.

Cali Girl Surfer Teresa


Cali Girl Surfer Teresa
W pozie jaką przybrałaby na desce surfingowej

Ruchome stawy barkowe i biodrowe, pozwalają balansować Teresie na desce surfingowej, ale także sprawnie dosiadać konia.

Cali Girl Surfer Teresa




Komentarze